Hermes 59 - maart 2016

Het nummer kan digitaal gelezen worden in het archief van Hermes.

Themanummer binnenklasdifferentiatie




voorwoord
Karel Van Nieuwenhuyse

Mythes over binnenklasdifferentie: naar een ‘leer-kracht’-ig model
Katrien Struyven, Catherine Coubergs, Esther Gheyssens, Nadine Engels en Wouter Smets

“Ik heb geen tijd om te differentiëren”?
Anita Warmelink-Balt

Differentiëren in de geschiedenisles
Paul Holthuis en Tim Huijgen

Binnenklasdifferentiatie in de geschiedenislessen: een blik op het werkveld
Yves Van Hoof en Els Vinckx

Differentiëren in de geschiedenisles: krachtiger leren voor alle leerlingen
Wouter Smets

Het Nederlandse vwo-eindexamen geschiedenis 2015 toegelicht. Historisch denken getoetst
Stefan Boom

Hoe weerbaar zijn leerlingen tegenover de media-industrie? Een verwaar- loosd stukje mediawijsheid
Wil Meeus, Jan T’Sas, Joris Van Ouytsel, Aleksander Driesen

Crisis om te leren: de trage heruitvinding van Europa
Prof. dr. Karel Arnaut

Overzicht recensies Hermes 59

Keer terug